در نشست شورای معاونین فنی سندیکای بیمه گران در باشگاه بیمه ایران مطرح شد:

بیمه ایران عمده تعهدات خود به مراجع درمانی را به روز کرده است

بیمه ایران کرج

معاون فنی بیمه ایران اعلام کرد در حال حاضر بیمه ایران عمده مطالبات مراجع درمانی طرف قرارداد خود را پرداخت نموده و تعهدات این شرکت، تقریبا به روز شده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، آقای زاهدنیا در نشست شورای معاونین فنی سندیکای بیمه گران که با حضور معاونین فنی شرکت های بیمه در محل سالن همایش های بیمه ایران برگزار شد، بابیان مطلب فوق، هدف از برگزاری این نشست را بررسی نظام نامه شورای هماهنگی معاونین فنی وهمچنین بررسی وضعیت کنونی بیمه های درمان و راهکارهای بهبود وحل مشکلات  وضعیت بیمه نامه های درمان ذکر کرد.

معاون فنی بیمه ایران در این نشست تاکید کرد : بیمه نامه های درمان چالش زیادی برای بیمه گران خصوصا بیمه ایران ایجاد کرده است از این رو با افزایش هزینه ها وتعهدات در بخش درمان ،رویکرد بیمه ایران در مورد فروش بیمه نامه درمان تغییر یافته و با اقدامات هدفمند صورت گرفته، درحال حاضر سهم بیمه نامه های درمان در پرتفوی شرکت از ۳۲درصد به ۷ تا ۱۰درصد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به تاثیر نوسانات اخیر نرخ ارز و افزایش هزینه های پزشکی ودرمانی و بالاخص انواع داروها ،این عوامل مستقیما بر تعهدات بیمه گران تاثیر گذار بوده واین در حالی است که نرخ های موردعمل شرکت های بیمه در این رشته ثابت مانده وحتی در بعضی موارد کاهش نیز داشته است،لذا در وضع حاضر تفکر رقابت در بیمه درمان قابل پذیرش نیست برهمین اساس، بیمه ایران با اعمال سیاست های مختلف در ارتباط با بیمه نامه های درمان وزندگی، درجهت تعدیل و کاهش سهم بیمه نامه های درمان وافزایش  سهم بیمه نامه های زندگی حرکت می کند.

معاون فنی بیمه ایران، بیمه درمان را پاشنه آشیل شرکت های بیمه و در صورت عدم برقراری سیاست های پیشگیرانه، تهدیدی برای این صنعت دانست وتاکید کرد :کاهش نرخ توسط شرکت های بیمه برای جذب این بیمه نامه ها موجب گرفتاری آتی ودشواری فنی،مالی و اجرایی برای این شرکت ها می شودوبرای حل این مشکل باید دبیرخانه مناقصات بیمه درمان با اعمال مکانیزمی برای تعیین نرخ فنی این رشته با نرخ های کاذب و رقابتی نادرست مقابله کند.

وی در ادامه افزود :بیمه ایران در بیمه نامه های درمان هیچ رقابتی با شرکت های بیمه ندارد وبه دنبال کار اصولی و درست خود است ودر این راستا برای سرویس دهی بهتر به بیمه گذاران با راه اندازی سامانه سدا حق بیمه های وصولی را کنترل کرده ودرصورت تاخیر ۴۵روزه در پرداخت حق بیمه ،خدمات وسرویس دهی خود را تا وصول حق بیمه ،به حالت تعلیق در می آورد.

سعید الفتی دبیر شورای هماهنگی معاونان فنی شرکت های بیمه هم در آغاز این نشست، برگزاری این گونه جلسات را برای صنعت بیمه بسیار مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با تصمیمات مهمی که در این جلسات گرفته می شود چالش های پیش روی صنعت بیمه حل شده و با هماهنگی یکدیگر وضعیت این صنعت بیش از گذشته بهبود بخشیده شود.

در ادامه این نشست ،پس از ارائه آمار صدور وهزینه های بیمه نامه های درمان در سال ۱۳۹۶ وزیان دهی و نابسامانی بیمه تکمیلی درمان، هریک از معاونین فنی شرکت ها به طرح نظرات خود درخصوص راهکارهای حل مشکلات این بیمه نامه ها پرداختند ودر نهایت با توجه به ضرورت بازنگری در شرایط پوشش بیمه نامه های درمان در زمان صدور بیمه نامه ها و کنترل هزینه های نامتعارف این رشته، تصمیم گرفتند با تشکیل کمیته مناقصات بیمه نامه های درمان یک نرخ پایه را که همه شرکت ها ملزم به رعایت آن برای این رشته باشند، تعیین نموده و برای کنترل هزینه های بیمارستانی با تدوین آیین نامه وبکارگیری افراد متخصص از جمله پرستاران بازنشسته بیمارستان ها کنترل و نظارت بیشتری روی هزینه های درمانی داشته باشند.

 

منبع خبر: روابط عمومی بیمه ایران