خسارت ۵۴ میلیارد تومانی

پرداخت خسارت ۵۴ میلیارد تومانی آتش سوزی پارس جنوبی ازسوی بیمه ایران

بیمه کرج

بیمه کرج

خسارت ۵۴ میلیارد تومانی آتش سوزی در فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی توسط بیمه ایران جبران شد.

    به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، در پی وقوع آتش سوزی در فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی واعلام آن از سوی بیمه گذار ، بیمه ایران در راستای حمایت از مجموعه های صنعتی و تولیدی به سرعت کارشناسان خود را به محل وقوع حادثه اعزام کرد تا از نزدیک ابعاد حادثه را بررسی کنند.

    بر اساس این گزارش ، پس از بررسی کارشناسان و تکمیل مدارک مورد نیاز برای پرداخت خسارت، چک خسارت این آتش سوزی به مبلغ ۵۳۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال آماده و به شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت به عنوان پیمانکار طرح بخش خشکی فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی تقدیم شد .

    گفتنی است شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت از سال ۱۳۹۰تحت پوشش بیمه تمام خطر نصب بیمه های مهندسی مجتمع ولی عصر بیمه ایران که با بهره مندی از کارشناسان مجرب  در زمینه نفت وگاز به صورت تخصصی در این عرصه فعالیت می کند، قرار دارد.


مراحل پرداخت خسارت آش سوزی بیمه ایران کرج

 

  • پس از وقوع حادثه، بیمه گزار “فرم اعلام خسارت آتش سوزی” را جهت اعلام خسارت تکمیل می‌‌کند. بیمه گزار می‌تواند اطلاعات را در قالب نامه نیز ارسال نماید.
  • بازخوانی پرونده صدور: مدارک صدور بیمه‌نامه توسط اداره خسارت بیمه نامه های آتش سوزی از بیمه گزار درخواست و دریافت می‌گردد.
  • درصورتیکه محل حادثه در نزدیکی اداره باشد، بازدید توسط کارشناس اداره صورت می‌گیرد؛ در غیر اینصورت، کارشناس بین‌المللی و یا کارشناس نمایندگی‌ نزدیک به محل حادثه، جهت بازدید مقدماتی اعزام می‌گردد. جهت اعزام کارشناس خارج از واحد، اداره خسارت ببیمه نامه های آتش سوزی طی نامه‌ای‌ به نمایندگی شهرستان (جهت کارشناس داخلی) و یا اداره بین الملل (جهت کارشناس خارجی) درخواست اعزام کارشناس می‌نماید.
  • کارشناس بازدید، از محل بازدیدی بعمل آورده و “گزارش خسارت آتش سوزی” را تهیه می‌کند.
  • اداره نظارت بر خسارت پس از دریافت مجوز پرداخت، پرداخت خسارت را تایید و حواله پرداخت خسارت را صادر نموده و طی نامه‌ای به اداره خسارت بیمه نامه های آتش سوزی ارسال می‌نماید.
  • اداره خسارت بیمه نامه های آتش سوزی حواله پرداخت خسارت را صادر می نماید.
  • بیمه گزار تعهدنامه‌ای مبنی بر دریافت مبلغ خسارت از شرکت بیمه را تکمیل و امضا می‌کند. در برخی مواقع درصورت نیاز (در صورتیکه بیمه گزار سابقه کیفری داشته باشد و یا احتمال آن برود) اقرارنامه هم توسط بیمه گزار تکمیل می‌گردد. (این اقرارنامه در محضر تکمیل و ثبت می‌شود) طی این تعهد‌نامه بیمه گزار متعهد می‌شود که:
    1. چنانچه مشخص گردد حادثه مذکور بر اثر عمد بیمه گزار، ذوی‌الحقوق و یا عوامل وی بوده و یا بر اساس شرایط بیمه‌نامه محق دریافت خسارت نبوده حداکثر ظرف ۵ روز نسبت به استرداد مبلغ دریافتی اقدام نماید.
    2. چنانچه مشخص گردد که حادثه مذکور بر اثر عمد بیمه گزار ایجاد شده، کمال همکاری را با شرکت سهامی بیمه ایران در خصوص شناسایی عامل حادثه و پیگیری او در مراجع انتظامی و قضایی بعمل آورده و از هرگونه سازش و اعلام رضایت نسبت به مسئول حادثه خودداری بعمل آورد.
    3. چنانچه مشخص گردد که بیمه گزار در مراحل مختلف رسیدگی به پرونده اظهار خلاف واقع نموده یا وقایع را کتمان کرده، حسب درخواست شرکت بیمه ایران سریعاً نسبت به استرداد خسارت پرداختی به اضافه ضرر و زیان مورد مطالبه شرکت بیمه ایران اقدام به‌عمل آورد.
  • اداره صدور چک با دریافت یک نسخه از حواله صادر شده، چک به مبلغ خسارت را صادر و به بیمه گزار تحویل می‌دهد.

 

بیمه کرج
بیمه کرج ایران بیمه کرج نمایندگی شادمنامن بیمه کرج کد ۳۲۹۷۷

 

خرید اینترنتی بیمه نامه

آدرس دفتر :بیمه کرج طالقانی جنوبی روبروی مدرسه شهدا انقلاب

تلفن دفتر:

۳۲۲۱۸۷۲۳

 
خسارت ۵۴ میلیارد تومانی