ثبت نام بیمه سلامت کرج

نحوه ثبت نام بیمه سلامت همگانی بیمه کرج

 بیمه کرج بیمه سلامت همگانی از جمله بیمه های درمانی است که می‌توان بدون پرداخت هزینه‌ای در آن ثبت نام کرد. با مراحل ثبت نام بیمه سلامت همراه ما باشید.

بیمه سلامت همگانی یکی از انواع بیمه‌های درمانی است که در آن فرد می‌تواند به راحتی ثبت نام کرده (بدون پرداخت هزینه‌ای) و از خدمات آن بهره ببرد. تنها شرط لازم برای ثبت نام بیمه سلامت همگانی عدم قرار گرفتن تحت پوشش بیمه‌های دیگر است. اما ثبت نام این نوع بیمه درمانی چگونه است؟

۱٫وارد وبسایت  www.bimehsalamat.ir شده و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. صفحه‌ای به مانند صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود که از شما درخواست کد ملی یا شماره شناسایی برای اتباع خارجی خواهد کرد.
بیمه کرج
۲٫ در این مرحله اطلاعات سرپرست خانوار بایستی به صورت دقیق وارد شده و عکس وی نیز در مکان مخصوص بارگذاری گردد.
نحوه ثبت نام بیمه سلامت همگانی
۳٫ در این بخش می‌بایست آدرس دفتر پیشخوان مورد نظر خود را برای دریافت دفترچه بیمه سلامت وارد کنید.
نحوه ثبت نام بیمه سلامت همگانی
۴٫ در مرحله چهارم اطلاعات نشانی خانوار از شما درخواست می‌شود که می‌بایست این اطلاعات به طور صحیح وارد گردند.
نحوه ثبت نام بیمه سلامت همگانی
۵٫ در مرحله آخر بایستی رمز ورود و نام کاربری خود را یادداشت نموده تا بتوانید وارد حساب کاربری خود گردید.
نحوه ثبت نام بیمه سلامت همگانی
با ورود به سامانه بیمه سلامت همگانی می‌توانید با زدن کلیک بر زبانه عضو جدید دیگر اعضای خانواده خود را ثبت نام کرده و از خدمات درمانی این بیمه استفاده کنید. پس از دریافت پیامک مبنی بر تایید ثبت نام بایستی به دفتر خدماتی ثبت نامی مراجعه و می‌توانید با ارائه یک قطعه عکس و مدارک اصلی شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) دفترچه خود و اعضای خانواده را دریافت کنید.
نحوه ثبت نام بیمه سلامت همگانی

سوالات متداول در رابطه با بیمه سلامت همگانی

آیا بیمه سلامت هزینه دارد؟
قرار نیست هزینه‌ای برای بیمه سلامت ایرانیان پرداخت کنید. هزینه این بیمه در یک سال ۲۸۵ هزار تومان بوده که دولت تمامی آن را تقبل کرده است. البته اگر برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان بروید ۲ هزار تومان پول از شما دریافت خواهند کرد.
افرادی که بیمه ایرانیان بوده‌اند چه شرایطی دارند؟
درباره بیمه ایرانیان لازم به ذکر است که که هرکسی از هر تاریخی که اعتبار بیمه ایرانیانش به پایان برسد از فردای آن روز می‌تواند اقدام به ثبت نام بیمه سلامت همگانی کند. بنابراین این افراد می‌توانند دقیقا بعد از پایان اعتبار بیمه ایرانیان خود بیایند و دفترچه بیمه سلامت را ثبت نام کنند. مانعی برای دریافت ندارند چون اعتبار آن بیمه تمام شده است.
میزان تعرفه‌ها چقدر است؟
هر چیزی که برای همه بیمه شدگان دیگر اتفاق بیفتد در این بیمه هم اجرا می‌شود. البته تعرفه‌ها را شورای عالی بیمه مشخص می‌کند.
چه افرادی نمی توانند در طرح بیمه سلامت ثبت نام کنند؟
اگر افراد در سامانه تامین اجتماعی، کمیته امداد حضرت امام، خدمات درمانی نیروهای مسلح فردی بیمه باشد و سابقه بیمه داشته باشد یا اطلاعات وی در سامانه آن‌ها موجود باشد، حتی اگر در بیمه سلامت ثبت نام کند در مرحله استعلام ثبت نام وی لغو خواهد شد. یعنی این فرد نمی‌تواند زیرپوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرد. چون هدف این است افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند، در این جا بیمه شوند.
افرادی که مجرد و بالای ۱۸ سال هستند باید مستقلا سرپرستی را خود عهده دار شوند یا می توانند تحت تکفل پدر هم بیمه باشند؟
توصیه ما این است که افراد به صورت خانوادگی بیمه شوند یعنی بانک اطلاعات خانواده بیمه شده را داشته باشیم. اما اگر فرد بالای ۱۸ سال باشد و بخواهد مستقل خود را بیمه کند مشکلی وجود ندارد.
منابع:
سامانه بیمه سلامت
فرهنگ نیوز

بیمه کرج

بیمه کرجبیمه کرج


خرید اینترنتی بیمه نامه

آدرس دفتر :کرج طالقانی جنوبی روبروی مدرسه شهدا انقلاب

تلفن دفتر

۳۲۲۱۸۷۲۳

ثبت نام بیمه سلامت کرج