بیمه بیکاری کرونا

بیمه ایران کرج: بیمه بیکاری  شیوع بیماری کرونا تنها به کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که به صورت غیرارادی و موقت بیکار شده اند پرداخت می شود.
بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری ناشی از حوادث غیر مترقبه که در سامانه ثبت نام و تایید شده اند می توانند تا سه ماه ( اسفند ماه ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹) بیمه بیکاری دریافت کنند.
مدیرکل تعاون، کار لرستان گفت: بیش از ۷۰۰ کارگر استان لرستان  به دلیل تعطیلی یا نیمه فعال شدن واحدهای تولیدی با شیوع بیماری  کرونا در سامانه دریافت بیمه بیکاری نام نویسی کرده اند که شرایط و خوداظهاری بیکاری این افراد راستی آزمایی می شود و پس از آن برای دریافت مقرری بیکاری تا زمان بازگشت به کار دوباره به سازمان تامین اجتماعی معرفی خواهند شد.
آشتاب گفت مدیر کل تعاون لرستان:‌ در حال حاضر هیچکدام از کارخانه های بزرگ و متوسط استان به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل نشده، برخی واحدهای تولیدی نیز با تعدیل موقتی نیرومشغول به  فعالیت هستند و برخی نیز تعطیل شده اند که تمهیدات لازم برای تامین مالی کارگران انها تدوین شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کرده و به صورت الکترونیکی آن را پیگیری کنند.
متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه فوق کد رهگیری با امکان ذخیره و چاپ دریافت می‌کنند(متقاضیان کد را نگهداری کرده تا) که پیام اطلاع‌رسانی پس از ثبت درخواست در سامانه برای متقاضی ارسال می‌شود و نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.
بر اساس قانون بیمه بیکاری تبصره ۲ ، بیمه‌شدگانی که به‌علت بروز حوادث قهریه ( حوادث طبیعی )و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ و آتش‌سوزی بیکار می‌شوند با معرفی واحد کار و امور اجتماعی محل از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

 


 

بیمه ایران کرج
نمایندگی بیمه ایران کرج کد ۳۲۹۷۷

بیمه ایران کرج

آدرس دفتر نمایندگی : کرج طالقانی جنوبی پلاک ۱۸۷ جنب پل عابر پیاده

 

 

خرید اینترنتی بیمه نامه

آدرس دفتر :بیمه کرج طالقانی جنوبی روبروی مدرسه شهدا انقلاب

تلفن دفتر:

۳۲۲۱۸۷۲۳

 

بیمه بیکاری کرونا